ust_reklam
Yurtiçi Geziler

Lavanta Kokulu Köy | Salda Gölü | Pamukkale

Isparta, kokulardan yana ne kadar da şanslı bir memleket. Nisan- Mayıs aylarında açan güllerinden sonra şimdi de öbek öbek lavanta bahçeleriyle popüler.

Yıllardır lavanta üretimi yapılan Keçiborlu’nun Kuyucak Köyü, Anadolu Efes’in Gelecek Turizm’de projesine katılıyor ve Lavanta Kokulu Köy adı ondan sonra duyulmaya başlıyor.

Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Fonu ile birlikte yürütülen proje kapsamında köyün kadınları örgütlenerek bir kooperatif kuruyor ve hatta Fransa Provence’ya kadar giderek lavanta üretimini orada da deneyimliyorlar. Keçiborlu’nun Kuyucak Köyü’nde sezon, 25 Haziran gibi lavantaların çiçeklenmesiyle başlayıp ve 25 Temmuz itibariyle de hasada geçildikten sonra 25 Ağustos’a kadar buram buram kokarak devam ediyor. Ülkemizin lavanta ihtiyacının yüzde 93’ünü tek başına karşılayan bu köye, biz de her yıl tur düzenleyerek katkıda bulunuyoruz.

Turumuza işte bu girişimci kadınların kurduğu kooperatifin bahçesinde kahvaltıyla başlıyoruz. Açtıkları stantta lavanta keseleri, çayı, yağı, lokumu, kolonyası, dondurması, balı hatta kahvesi bile mevcut. Artan yoğun talep karşısında köy halkı çok organize davranamasa da zamanla daha iyi olacağına inanıyorum.

Başımıza lavanta taçlarını takıp, köyün birkaç km dışındaki lavanta tarlalarında hazırlanan konseptlerde birbirinden hoş fotoğraflar çekilip, köy kahvesinde lavanta özlü kahvelerimizi içip Burdur’a doğru yola koyuluyoruz.

Burdur’un Ağlasun ilçesindeki yüksek kayalara kurulu olan Sagalassos Antik Kenti gerçekten görülmeye değer. Antik Yunan’da Pisidya’nın başkenti konumundaki bu antik şehir kısmen ayakta kalan yapılarıyla oldukça etkileyici.

Acıkan midelerimizle birlikte bu sefer rotayı göller bölgesinin en önemli turizm merkezlerinden olan Eğirdir Gölü’ne çeviriyoruz. Ana karaya yolla bağlı olan Yeşilada’ya geçerek yöresel ablaların tekneleriyle mini bir göl sefası yapıp, yine gölün kenarındaki Melodi Restoran’da göl balıklarını (Soslu levrek ve alabalık) tadıyoruz.

Ada’da bulunan Aya Stefanos Kilisesi’ni ziyaret edip kahvelerimizi içtikten sonra Salda Gölü kıyısındaki otelimize hareket ediyoruz. Uzun ve yorucu bir günün ardından huzur içindeki göl manzaralı otelimizde derin bir uyku çekip ertesi güne enerjik bir şekilde uyanıyoruz. Salda Gölü turkuaz rengindeki suyu ve yapısında magnezyum ihtiva eden bembeyaz taşlı kumsalları ile Türkiye’nin Maldivler’i unvanını kesinlikle hak ediyor. Karakteristik yapısı nedeniyle Mars özelliği taşıyan göl ülkemizin en derin, dünyanın ise 5. en derin gölü. Gölün içinde yer yer bulunan siyah çamurla tüm vücudumuza maskeler yapıp, bol bol yüzme fırsatını sonuna kadar değerlendiriyoruz. Göle en yakın kasaba olan Yeşilova’da Şişçi Fatih’te yörenin meşhur şişlerini yemeği de ihmal etmiyoruz.

Gölün çevresindeki tek otel bizim konakladığımız www.lagodisalda.com oteli. Geceleri yıldız şölenini izleyip, kumsalda yaktığımız ateşin başında gitar çalıp şarkılar söylüyoruz..

Son sabahımızda kahvaltımızın ardından çok sevdiğimiz otelimizle vedalaşıp Pamukkale’ye doğru yola çıkıyoruz. 40 derece sıcaklıkta yürümeyi göze alamayan, biz gibi konfor meraklısı gezginler için temin edilen golf arabaları ile Hierapolis Antik Kenti’ni gezmek çok konforlu oluyor.

Beş kişi 150 TL karşılığı bir golf aracı kiralayarak travertenler, antik tiyatro, antik havuz gibi kapsamlı bir turu hızlıca gerçekleştirmiş oluyoruz. Pamukkale’nin günden güne azalan suyu haftada iki gün belli bir bölgeye verilebiliyor. Şanslıyız ki suyun olduğu güne denk geliyoruz.

Pamukkale’nin ardından yolumuzun üzerindeki Buldan Kasabası sıradaki durağımız oluyor. Dokumalarıyla ünlü bu minik sevimli kasabada kısa bir alışveriş molası verip, tarihi evlerin olduğu sokakları dolaşıp dönüş yoluna geçiyoruz. Çok eğlenceli, çok keyifli bir turumuz da böylece sona ererken sıradaki rotayı planlamaya başlıyoruz…

Yaşa, seyahat et, maceraya atıl, şükret ve asla pişman olma!..